DAVID BOWIE : A PORTRAIT IN FLESH

 

Disc One (53:46)

  1. 1984
  2. Rebel rebel
  3. Moonage daydream
  4. Sweet thing
  5. Changes
  6. Suffragette City
  7. Aladin Sane
  8. All the young dudes
  9. Cracked actor
  10. Rock 'n roll with me

Disc Two (53:05)

  1. Knock on wood
  2. It's gonna be me
  3. Space Oddity
  4. Diamond dogs
  5. Big brother
  6. Time
  7. Jean Genie
  8. Rock 'n roll suicide
  9. John I'm only dancing (again)

Label : RCA / Castle Recordings (Australia)

Venue : Universal Amphitheatre, Los Angeles, California, USA
Date :
September 5th, 1974
Quality :
Soundboard Recordings (A+)

Review : a semi-legal double cd set released in Australia from a 1974 bootleg called "Strange Fascination". Excellent soundboard recording. On April 22, 2017 officialy released on the Parlophone label as "Cracked Actor (Live in Los Angeles '74)".

Review (Wikipedia) : Cracked Actor (Live Los Angeles '74) is een livealbum van de Britse muzikant David Bowie, uitgebracht als onderdeel van Record Store Day op 22 april 2017, met een CD-uitgave op 16 juni van dat jaar. Het album werd opgenomen tijdens de show in het Universal Amphitheatre op 5 september 1974 tijdens de Diamond Dogs Tour. Enkele beelden kwamen al voor in de BBC-documentaire Cracked Actor. Het album is geproduceerd door Bowie en gemixt door Tony Visconti. In tegenstelling tot het album David Live, eveneens opgenomen op de Diamond Dogs Tour, bevat dit album meer rhythm-and-blues en de eerste bijdrage van muzikanten die lang met Bowie samen zouden werken, zoals Earl Slick en Carlos Alomar, alsmede Luther Vandross als achtergrondzanger. Enkele nummers zijn opgenomen voor The Gouster, een album dat later zou opgaan in Young Americans.

Review (Humo) : De eerste fase van de legendarische ‘Diamond Dogs’-tournee (die nooit in België te zien was) leidde al tot het briljante ‘David Live’, maar ten tijde van de opnames van ‘Cracked Actor’ (slechts drie maanden later!) zat Bowie mentaal al in z’n ‘Young Americans’-fase. SQ Alles klinkt hier bijgevolg nog soulvoller en swingender, en bovendien krijgen we drie tracks die op ‘David Live’ ontbraken. Dat zijn niet de minste: een rockend ‘Space Oddity’ (gezongen in een telefoon terwijl Bowie over het publiek zweefde), een opgefokt ‘John, I’m Only Dancing’, waarin de lijntjes coke versmelten met de lijnen van de partituur, en het werkelijk fenomenaal gefraseerde ‘It’s Gonna Be Me’, voor mijn part één van de meest zwarte songs ooit door een blanke gezongen.